Arhiva
Čuo sam da postoji G13 ANTIFRIZ. O kakvoj vrsti antifriza se radi?
Da, postoji antifriz koji ima specifikaciju G13. Namenjen je za najsavremenije vrste alumijumskih hladnjaka. Slobodno se može koristiti za hladnjake koji su napravljeni od livenog gvožđa i legura magnezijuma. Ekološki je najprihvatljiviji pošto u sebi sadrži određenu količinu glicerina koji mnogo manje zagađuje okolinu nego antifrizi koji sadrže samo glikol. […]
U čemu je razlika između zimskog i letnjeg PERKA?
Razlika je u temperaturi mržnjenja. Zimski PERKO ima temperaturu ispod -20oC a letnji ispod -3 oC.
Koristim vašu kočnu tečnost AT – 4. Vidim da imate i AT – 2 i AT – 5.1. U čemu je razlika? Da li mogu da ih mešam?
Razlika je u hemijskom sastavu, viskoznostima i tački ključanja. Možete da ih mešate, mada nije preporučljivo jer priikom dodavanja nove, sveže kočne tečnosti u staru tečnost potencijalno može doći do apsorbovanja vode u novu tečnost.
Koliko često se menja kočna tečnost?
Najčešće na 2 godine. Međutim ljuidi koji voze veoma agresivno na vetrovitim putevima i teškim terenima treba da menjaju na 1godinu. Ljudi koji voze trkačke automobile menjaju kočnu tečnost pre starta trke.
Čuo sam za izraz „parni čep“ koji se javlja prilikom korišćenja kočne tečnosti. O čemu se radi?
Glavna uloga kočne tečnosti je da prenosi pritisak sa pedale na kočnice kroz hidraulični sistem. Da bi se ovo ostvarilo u sistemu ne sme da se pojavi gasna faza, preko koje se pritisak ne može preneti preneti na odgovarajući način. Pojava gasovite faze naziva se pojavom „parnog čepa“, a manifestuje […]
Da li motorna ulja mogu da zamene hidraulična ulja?
Neki proizvođači mobilne opreme preporučuju korišćenje određenih multigradnih motornih ulja za njihove hidraulične sisteme. Prisutni poboljšivač viskoznosti u motornom ulju, doprinosi proširenju opsega radne temperature ulja. Međutim, treba imati u vidu da posle određenog vremena dolazi do promene u strukturi poboljšivača viskoznosti a to itekako smanjuje performanse hidrauličnog sistema.
U čemu je razlika između motornih ulja gradacija SAE 5W-30 i SAE 10W-30?
Obe gradacije motornih ulja su sličnih karakteristika. Glavna razlika je u tome što ulje gradacije SAE 5W-50 ima bolji protok na niskim temperaturama, što vam omogućava lakši „hladan start“. Konkretno, ako živite ili radite u hladnijim mestima gde preovlađuju izuzetno niske temperature (i do -30 oC) vi ćete sipati ulje […]
Šta je uzrok pojave pene u hidrauličnom ulju?
Najčešći uzrok pojave pene u hidrauličnom ulju je prodor vazduha i vode u hidraulični sistem. Pena može da potiče i od preniskog nivoa ulja u hidrauličnom rezervoaru, kao i zbog izabrane pogrešne gradacije viskoznosti hidrauličnog ulja. Pre sipanja hidrauličnog ulja OBAVEZNO treba dobro očistiti i oprati rezervoar gde je bilo […]
Koja je bolja maziva mast: litijum -kompleksna ili kalcijum- sulfonatna?
To najviše zavisi od mesta primene, jer su obe vrste masti veoma kvalitetne. Bilo koja mast mora da zadovolji određene zahteve. Litijum-kompleksna mast ima dobru oksidacionu stabilnost, dobre visokotemperaturne karakteristike i otpornost na vodu. S druge strane da bi se poboljšala neka svojstva kao što su ekstremni pritisci, antihabajuće karakteristike, […]
Imam nekoliko starih automobila iz perioda od 1940 do 1960. Koje motorno ulje da koristim?
U periodu koji navodite za podmazivanje motora se koristilo čisto mineralno ulje. Preporučujem vam da koristite mineralno motorno ulje SAE 20W-50; API SG/CD ili ako su motori prepravljani SAE 15W-40; API SL/CF.