ODUSTANAK OD UGOVORA I REKLAMACIJA
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana od dana od dana dostavljanja naručenog proizvoda i tom prilikom nije dužan da navede konkretne razloge za takav postupak.
Pravo na odustanak od ugovora potrošač daje na posebnom izjavom, koja će se nalaziti na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, tj. izvan zvaničnih poslovnih prostorija prodavca, a navedeni obrazac se dostavlja prilikom isporuke robe ili putem mail-a. Obrazac možete preuzeti OVDE.
Ako se odluči za odustanak od ugovora za potrošača se stvara obaveza da proizvod kupovine vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je prodavcu poslao obrazac za odustanak. Nakon isteka roka od 14 dana od kada je potrošač prodavcu poslao obrazac za odustanak od ugovora, proizvod se više ne može vratiti i troškove povraćaja robe u tom slučaju snosi potrošač. Roba se vraća na adresu navedenu na obrascu za odustanak.
Što se tiče stanja proizvoda koji se vraćaju, predviđa se da je moguće vratiti samo proizvode koji su neoštećeni i u originalnoj ambalaži u kojoj su se nalazili prilikom isporuke. Po prijemu proizvoda, pregledom će se utvrditi da li je proizvod ispravan i neoštećen. Potrošač je isključivo odgovoran za neadekvatno rukovanje robom i sve posledice koje usled toga mogu nastati.
Pod neadekvatnim rukovanjem robom misli se na postupke koji su preduzeti i otežavaju da se ustanovi priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja proizvoda utvđuje ovlašćeno lice u Rafineriji, te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ako je proizvod u tolikoj meri oštećen, a do toga je došlo krivicom kupca, a oštećenje je u tolikoj meri da se proizvod više ne može upotrebljavati i prodavati, vraćanje cene će se odbiti i proizvod će biti vraćen kupcu o njegovom trošku.
Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
Predviđena je obaveza da u slučaju plaćanja gotovinom, potrošaču se gotovina i vraća.
Potrošač može da izjavi reklamaciju Rafineriji radi ostvarivanja svojih prava, zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka. Klikom na polje Reklamacije uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini(kopija računa, slip i sl), možete podneti vašu reklamaciju, a mi ćemo vam potvrditi prijem i broj pod koji je zavedena. Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u elektronskom obliku(kao ukoričena knjiga) i sadrži podatke o podnosiocu, datumu prijeme reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datuma izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošača, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
Rafinerija je dužna da odgovori na reklamaciju u roku od 8 dana, a krajni rok za odgovor na reklamaciju je 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.