Arhiva
Šta znače skraćenice na etiketama za motorna ulja: SAE, API i ACEA?
SAE (Society of Automotive Engineers) je Udruženje američkih automobilskih inženjera koje je propisalo sistem klasifikacije motornih ulja prema viskoznim gradacijama koji se koristi u celom svetu. Prema savremenoj SAE klasifikaciji (SAE J300 od juna 2001.(1)), koja je data u Tabeli 1, motorna ulja su, prema viskoznosti, svrstana u jedanaest gradacija. […]
Kako odabrati pravo motorno ulje?
Obično je najćešća nedoumica o tome da li odabrati mineralno, polusintetičko ili sintetičko motorno ulje. Izbor motornog ulja je zasnovan na zahtevima performansi motora (preporučenim u servisnom uputstvu vozila), primeni i kvalitetu raspoloživog goriva. Takođe treba posebno obratiti pažnju na starost vozila, pogotovo na vozila koja su stara preko 20 […]
Koje su prednosti a koji nedostaci korišćenja sintetičkih motornih ulja?
Prednosti su: visoka tačka paljenja, termički i oksidaciono stabilnija, niža tačka stinjavanja, niža isparljivost, viši indeks viskoznosti što doprinosi tome da je motornom ulju produžen period izmene. Nedostaci: glavni nedostatak je cena, jer su mnogo skuplja u odnosu na mineralna I polusintetička ulja. Zatim neka nisu kompatibilna sa zaptivkama pojedinih […]
Koji su najčešći razlozi potrošnje ulja u motoru?
Svaki motor mora tokom eksploatacije da troši izvesnu količinu ulja. Glavni razlozi potrošnje motornih ulja su: Dizajn motora. Način vožnje Zaptivke Previsoka radna temperatura motora Preniska viskoznost ulja za određeni tip motora Pogrešno odabrana SAE viskozna gradacija motornog ulja Visoka isparljivost Loš kvalitet motora
Da li smem da mešam mineralna motorna ulja sa sintetičkim motornim uljima?
Ovo je jedno od najčešće postavljanih pitanja. Mešanje sintetičkih motornih ulja sa mineralnim motornim uljima nije preporučljivo zato što tako novonastalo motorno ulje nema iste karakteristike kao početno ulje, odnosno dolazi do narušavanja pojedinih boljih karakteristika sintetičkog ulja. Sintetička ulja imaju sasvim drugačiju strukturu od mineralnih ulja I novonastalo ulje […]
Da li smem da mešam bilo koja dva sintetička motorna ulja?
Ovo je veoma diskutabilno pitanje. Da bi mešali bilo koja dva sintetička motorna ulja, treba prvo pogledati servisnu knjižicu vozila. Na primer, ako piše da vozilo sme da koristi sintetičko motorno ulje SAE 5W-30, treba pažljivo pročitati šta piše na etiketi za navedeno ulje ( Obično piše: API; SAE; ACEA; […]
Koji su uzroci pada pritiska ulja u motoru?
Pad pritiska ulja u motoru može nastupiti iz više razloga: Oštećena tj. oslabila uljna pumpa, odnosno olabavljeni spojevi uljne pumpe. Uljni vodovi začepljeni prljavštinom ili oštećeni. Zapušeno sito uljne pumpe (zbog neredovnih intervala zamene ulja) pa je nedovoljan protok ulja tj. pumpa ne propušta dovoljno ulja. Senzor pritiska ulja obavezno […]
Šta znači hladan start motora?
Pod pojmom hladan start podrazumeva se pokretanje i rad motora u uslovima kada delovi i radni fluidi nisu na projektovanoj radnoj temperaturi, nego na temperaturi okoline. Hladan start je sličan razrađivanju motora, samo što se potreban period minutima, a ne stotinama pređenih kilometara. Najvažniji faktori koji utiču na ovaj proces […]
Koji su najčešći kontaminanti motornog ulja?
To su glikol, čađ, voda i gorivo. Prisustvo bilo kog od ovih kontaminanata može veoma oštetiti vaš motor. Da bi ste to proverili morate uraditi laboratorijsku analizu.
Čistio sam podrum I pronašao neko ulje. Na pocepanoj etiketi piše da je ulje za benzinske I dizel motore, SAE 10W-40 API SL/CF. Ulje je staro 6 godina. Da je I dalje upotrebljivo?
Rok za skladištenje/čuvanje motornih ulja je oko 5 godina ako se čuvaju u zatvorenom prostoru. Verovatno bi ovo ulje mogli da koristite za određeni stariji motor, ali bi poželjno bilo da nam ga donesete da bi uradili par analiza. Posle toga bi definitivno znali da li je ulje za upotrebu.